Nawykowe pozycje statyczne i w ruchu

with Brak komentarzy

Gabinet masażu Gdańsk Oliwa, Profesjonalny masaż terapeutyczny i sportowy, masaż Gdańsk Oliwa, masażysta Gdańsk, masaż leczniczy Gdańsk, masaż powięziowy Gdańsk, masaż sportowy Gdańsk, terapia punktów spustowych Gdańsk, terapia, autoterapia, automasaż, masaż tkanek głębokich, masaż głęboki, terapia bólu Gdańsk, ból, dojazd do klienta

Zobacz w jakich pozycjach siedzisz przy biurku czy w samochodzie. W jaki sposób wykonujesz codzienne czynności? Jak często podtrzymujesz przez długi czas niekorzystne dla Twojego ciała pozycje (w pracy czy podczas relaksu – możesz poprosić kogoś o zrobienie zdjęcia). Wysuwasz głowę, barki, pochylasz miednicę, utrwalasz długotrwałe zgięcie kończyn itp. Na skutek tego możesz po pewnym czasie odczuwać ból pleców, ból głowy czy inne dolegliwości wymagające terapii. Dlatego pierwszym elementem profilaktyki jest świadomość ciała. W trakcie czynności dnia codziennego wielokrotnie przyjmujesz i utrwalasz nienaturalne i niekorzystne dla Twojego ciała pozycje.
 

W tym kontekście ważnym elementem profilaktyki jest analiza tych (niekorzystnych) pozycji. Kolejnym elementem jest korygowanie tych pozycji by były jak najlepsze, jak najmniej obciążające dla Twojego ciała (ergonomiczne).
 

Co z tym zrobić, kiedy już to wiem i próbuję śledzić? Spójrz na dzieci – zazwyczaj są bardzo ruchliwe i trudno im usiedzieć w jednej pozycji. To tak na prawdę jest bardzo naturalne dla wszystkich ludzi, również dla dorosłych. W ciągu naszego życia uczymy się jednak być statycznym i zapominamy o ruchliwości! Z tego powodu według mnie najważniejszym elementem profilaktyki jest częsta zmiana pozycji i przerwy w wykonywaniu czynności. Kiedy zaczniesz robić przerwy, dasz możliwość regeneracji i rozluźnienia swojemu ciału, które w naturalny sposób regeneruje się podczas łagodnego ruchu. W jaki sposób? Krew krąży sprawniej, mięśnie pracują w pełnych zakresach ruchu, a nie zastygają nienaturalnie utrzymywane w jednej pozycji.
 

Dalszym krokiem jest podjecie szeroko rozumianej terapii. Od wspomnianego śledzenia i zmiany nawyków po masaż u specjalisty i autoterapię.

Podczas wizyt w moim gabinecie rozmawiamy więcej o autoterapii i profilaktyce, wtedy pokazuję również automasaż i konkretne formy ćwiczeń rozciągających (stretchingu).

Zapraszam do przejrzenia artykułów w kategorii autoterapia

 

Leave a Reply